- Hoții profesioniști găsesc slăbiciunile măsurilor de securitate.
 - Strategia folosirii hoților profesioniști se numește mystery shoplifting.
 - Britanicii au investit 2 miliarde de dolari pe măsuri de securitate în magazine.
 
Angajați să fure. Magazinele din Marea Britanie nu mai fac față furturilor așa că au angajat hoți profesioniști ca să le învețe trucurile și să testeze eficiența măsurilor de securitate. Strategia „mystery shoplifting” – inventată de un fost profesor de criminologie Martin Gill – înseamnă recrutarea de infractori din închisori care sunt puși să simuleze furturi pentru a identifica slăbiciunile sistemelor de securitate.
Pentru a fi totul real, magazinele nu sunt anunțați când sunt vizitate de hoții angajați. Dacă furtul are succes, hoțul repetă operațiunea pentru a-i spune retailerului cât mai multe date despre vulnerabilitățile magazinului. Printre slăbiciunile descoperite de echipa lui Gill se numără: Alcoolul scump lăsat nesupravegheat și fără etichete de securitate, uși de urgență care ar fi trebuit să fie blocate, dar erau deschise sau sisteme de alarmă montate incorect pe produsele de lux.
TOP ARTICOLE
- Tot mai multe branduri mari adoptă campanii anti‑Inteligență Artificială. Heineken și Aerie sunt cele mai recente care s-au alăturat curentului
 - Tinerii sub 27 de ani nu mai vor filme cu scene sexuale sau drame. Ce conținut consumă cel mai des Generația Z
 - Sorin Grindeanu și Ilie Bolojan își declară război, Nicușor Dan e huiduit de români la Iași. Cât mai rezistă Coaliția? Bolojan: „PSD să se alieze cu AUR”
 
În perioada septembrie 2022 – august 2023, pierderile din furturi au ajuns la 2,5 miliarde de dolari – dublu față de anul precedent, aratî British Retail Consortium. 99% dintre cele 430.000 de cazuri raportate în 2023 nu au fost soluționate, ceea ce arată cât de dificil este pentru autorități să-i găsească pe hoți.
Partenerii noștri


