ZF: Incidenţa diabetului la copiii sub 14 ani s-a dublat într-un deceniu. Peste 215.000 de copii români sunt fie obezi, fie supraponderali

  • Reveal Marketing Research: 9 din 10 copii consumă dul­ciuri în fiecare zi.
  • Asta înseamnă boli cronice la vârste fragede și cazuri de obezitate.
  • Obiceiurile alimentare formate în copilărie sunt păstrate şi la maturitate.
  • O lege din Chile interzice reclama cu jucării la produse bo­gate în zahăr.
  • În San Francisco nu se dau jucării la meniurile hipercalorice.
  • În Taiwan este interzisă oferirea de jucării la meniurile pentru copii.

Mâncarea de la mall, rețeta sigură pentru diabet și obezitate la copii. 9 din 10 copii consumă dul­ciuri în fiecare zi, şi jumătate dintre ei beau cel puţin de câteva ori pe săptămână bău­turi carbogazoase, potrivit Reveal Marketing Research. Asta înseamnă boli cronice la vârste fragede și cazuri de obezitate din ce în ce mai numeroase.

O analiză ZF arată că incidenţa diabetului la copiii sub 14 ani s-a dublat într-un deceniu. De la circa 9 cazuri de diabet zaharat la 100.000 de copii sub 14 ani în 2010, am ajuns la 17 cazuri la suta de mii de copiii în 2019. Și obezitatea este în creştere alarmantă: sunt peste 215.000 de copii români cu o problemă cu greutatea, adică sunt fie obezi, fie supraponderali, arată datele de anul trecut ale Societăţii Române de Chirurgie Metabolică.

Ce e mai îngrijorător, spun medicii, e că obiceiurile alimentare formate în copilărie sunt păstrate de regulă şi la maturitate. Medicul Andrei Stanciu a oferit pentru ZF câteva exemple ale măsurilor luate de mai multe ţări pentru a-i proteja pe cei mici de fast-foodul frumos ambalat din mall-uri și supermarketuri.
Astfel, în Chile exită o lege din 2016 care interzice folosirea personajelor din desene a­ni­mate sau a jucăriilor în promovarea produselor bo­gate în zahăr, sare ori grăsimi, destinate copiilor sub 14 ani.

În San Francisco, o lege locală interzice oferirea de jucării cadou împreună cu meniuri pentru copii ce depăşesc anumite limite de calorii, zahăr sau grăsimi. Taiwan a limitat publicitatea TV la orele de vârf şi a impus inclusiv o interdicţie asupra promovării jucăriilor gratuite la meniurile pentru copii.