- Politicienii nu mai pot face reclamă pe Facebook și Instagram.
- UE impune reguli mai stricte pentru campaniile electorale.
- Reclamele electorale online sunt reglementate mai strict.
- Politicienii sunt obligați să spună cine finanțează reclamele electorale.
- Politicienii trebuie să spună cât plătesc pentru postările din social media.
- Meta și Google spun că regulile sunt prea stricte.
- YouTube acceptă reclame doar de la instituțiile statului și cele europene.
Gata cu alegerile câștigate pe Facebook și TikTok. Nu spui cine ți-a dat banii, nu mai ai voie să îți faci campanie pe social media.
Uniunea Europeană a schimbat de astăzi regulile campaniilor electorale. Politicienii sunt obligați să le spună platformelor de social media cine plătește pentru reclame, câți bani dau pentru o postare și care e publicul la care vor să ajungă. Regulile sunt valabile și în cazul campaniilor electorale clasice – adică pentru bannere, pliante și campanii la televizor.
TOP ARTICOLE
- Tot mai multe branduri mari adoptă campanii anti‑Inteligență Artificială. Heineken și Aerie sunt cele mai recente care s-au alăturat curentului
- Tinerii sub 27 de ani nu mai vor filme cu scene sexuale sau drame. Ce conținut consumă cel mai des Generația Z
- 6 din 10 studenți din România spun că știu să-și gestioneze banii bine. Ce domenii atrag cei mai mulți tineri
Uniunea Europeană speră că, așa, o să avem campanii transparente și nu o să mai vedem state care se implică în alegerile din alte țări.
Meta și Google sunt de altă părere – regulile sunt imposibil de aplicat. Așa că, de luna aceasta, Facebook și Instagram nu o să îi mai lase deloc pe politicienii europeni să își mai facă reclamă. Google a anunțat că va mai distribui reclame politice venite doar de la instituțiile statului și de la cele europene.
Partenerii noștri
 
                                    

