- Uber a folosit algoritmi care au dus la majorarea tarifelor pentru clienți.
- Plățile către șoferii Uber au scăzut și ele.
- În SUA, Uber și-a mărit rata de comision de la 32% la 42%.
- Șoferii de Uber câștigă mult mai puțin din cauza tarifelor dinamice.
Uber a folosit algoritmi opaci pentru a crește semnificativ profiturile, în detrimentul șoferilor și pasagerilor. Un studiu care analizează milioane de curse Uber din Statele Unite a identificat o practică de „discriminare algoritmică a prețurilor”, prin care tarifele pentru pasageri au fost majorate, iar plățile către șoferi au fost reduse, fără transparență. E concluzia unui nou studiu realizat de Columbia Business School.
Autorii cercetării spun că Uber utilizează cunoștințele despre comportamentul utilizatorilor pentru a determina cine este dispus să plătească mai mult sau să accepte mai puțin, sporindu-și astfel profiturile. Nu doar clienții Uber pird, ci și șoferii.
TOP ARTICOLE
- Tot mai multe branduri mari adoptă campanii anti‑Inteligență Artificială. Heineken și Aerie sunt cele mai recente care s-au alăturat curentului
- Tinerii sub 27 de ani nu mai vor filme cu scene sexuale sau drame. Ce conținut consumă cel mai des Generația Z
- Microdramele din China cuceresc acum publicul din SUA. Episoadele de 2 minute fac mai multe vizualizări ca HBO Max
În Marea Britanie, șoferii de Uber câștigă semnificativ mai puțin pe oră din cauza tarifelor dinamice, în timp ce compania încasează mai mult. În 2022, Uber lua 32% din tariful plătit de client. În 2024, ponderea a ajuns la peste 42%, iar pe unele curse la peste 50%.
Partenerii noștri
 
                                    

