- Tinerii se îndreaptă către divinație din cauza anxietății.
- Doar la Beijing există peste 10 astfel de baruri hibride.
- Trendul există și în online prin aplicația de astrologie Cece.
- Aprox 2,5 milioane de utilizatori lunari are aplicația Cece.
În China, viitorul se descoperă în baruri unde se practică tarot, astrologie sau cristaloterapie. Pe fondul anxietății post-pandemice și a incertitudinii economice, tot mai mulți tineri din China caută alinarea în cărți. Fenomenul face parte dintr-un boom al economiei numite Xuanxue. Adică metafizică. Pe platformele de e-commerce, hashtag-ul Xuanxue adună miliarde de vizualizări, iar o firmă de cercetare a pieței estimează că acest sector atinge suma de 19 miliarde de dolari anul acesta. Iar creșterea de la an la an este de 10%, scrie Bloomberg.
Una dintre cele mai populare aplicații de astrologie se numește Cece și are printre investitori gigantul Tencent. Aplicația a ajuns la 2,5 milioane de utilizatori lunari, în creștere cu 36% față de anul trecut. Și chatbot-ul DeepSeek este asaltat, mai nou, de utilizatori care vor să afle mai multe despre horoscop sau influența dată de data nașterii.
TOP ARTICOLE
- Tot mai multe branduri mari adoptă campanii anti‑Inteligență Artificială. Heineken și Aerie sunt cele mai recente care s-au alăturat curentului
- Microdramele din China cuceresc acum publicul din SUA. Episoadele de 2 minute fac mai multe vizualizări ca HBO Max
- Tinerii sub 27 de ani nu mai vor filme cu scene sexuale sau drame. Ce conținut consumă cel mai des Generația Z
Iar una dintre cele mai cunoscute companii din China, lanțul de ceainării numit HeyTea, a creat o băutură numită „Hey Buddha” în colaborare cu un muzeu de ceramice – ceaiul vine cu semne religioase pe pachet. Ideea asta nu a fost însă populară, iar ceaiul a fost retras după ce au intervenit autoritățile.
Partenerii noștri


