Taco Bell testează A.I. vocal în peste 500 de drive-through-uri. Până acum, clienții se plâng de erori și timpi de așteptare

  • Compania analizează 2 milioane de comenzi făcute cu A.I.
  • McDonald’s și Wendy’s experimentează și ele cu A.I.-ul.
  • Unii oameni se simt incomod să comande unui robot.

La Taco Bell, Inteligența Artificială a descoperit că tacos-urile nu sunt chiar atât de… inteligente. De anul trecut, Taco Bell a instalat sisteme de comandă vocală cu A.I. în peste 500 de drive-through-uri din Statele Unite. Ideea era simplă: mai puțină muncă pentru angajați, mai multă rapiditate pentru clienți. În teorie, sună delicios.

În practică… nu chiar. Unii clienți se plâng de erori și întârzieri. Alții spun că e ciudat să vorbești cu un robot când doar vrei să-ți comanzi un taco. Iar alții au făcut… show. Sistemul a fost trollat cu comenzi de genul „18.000 de pahare cu apă, vă rog!”.

„Uneori sistemul mă dezamăgește, alteori mă surprinde. Învățăm din mers”, sunt vorbele șefului departamentului digital. Și alți giganți încearcă același lucru. McDonald’s a renunțat la un test cu IBM, Wendy’s merge mai departe cu „FreshAI”, iar compania-mamă a Taco Bell, a bătut palma cu Nvidia pentru a îmbunătăți tehnologia.

Inteligența Artificială e bună… dar la tacos încă mai e nevoie de inteligența umană. Cel puțin până când robotul va înțelege diferența dintre o quesadilla și o comandă absurdă de mii de litri de apă.