OMS cere etichete de avertizare pe sticlele de alcool din Europa: „Producătorii să expună riscurile legate de cancer”

OMS cere etichete de avertizare pe sticlele de alcool din Europa: „Producătorii să expună riscurile legate de cancer”
  • OMS: Producătorii de alcool să expună riscurile legate de cancer.
  • 15% dintre europeni știu că alcoolul poate duce la cancer de sân.
  • 800.000 de europeni mor anual din cauza alcoolului.
  • În România, 8% dintre decesele prin cancer sunt din cauza alcoolului.
  • România este pe primul loc în Europa la consumul de alcool.

OMS vrea să ne mai arate și jumătatea goală a paharului… la vedere, direct pe sticlă. Organizația Mondială a Sănătății vrea ca sticlele de alcool care sunt vândute în Europa să aibă etichete clare și vizibile prin care clienții să fie avertizați în legătură cu riscul de a face cancer – ca pe pachetele de țigări. Europenii nu sunt consțienți de riscurile legate de consumul de alcool, arată datele OMS – Doar 15% știu că pot face cancer de sân din cauza alcoolului. 4 din 10 consumatori sunt conștienți de legătura între consumul de alcool și cancerul de colon.

Nu vor etichete doar de dragul de a pune producătorii la treabă. 800 de mii de europeni mor anual din cauza alcoolului, dar numai 3 din cele 27 de state membre UE cer etichetarea sticlelor de alcool cu mesaje de avertizare. La noi în țară, 1 din 10 decese prin cancer este asociat consumului de alcool – activitate la care suntem campionii Europei, cu 11 litri de alcool consumat pe cap de locuitor, anual. 35% dintre români consumă alcool în exces cel puțin o dată pe lună.

OMS a avertizat în repetate rânduri că alcoolul provoacă cancer și a susținut etichetarea clară, însă nu a fost niciodată atât de fermă ca acum în solicitarea unor noi reglementări guvernamentale. Organizația a avertizat în comunicatul său de vineri că bazarea pe „autoreglementare” a industriei implică riscul ca producătorii de alcool să folosească „plasarea discretă” a mesajelor, „mesaje ambigue” sau coduri QR care, de obicei, sunt ignorate de cumpărători.