Inteligența Artificială face cumpărături în locul tău. Giganții tech pariază pe un viitor cu agenți A.I. în e-commerce

Inteligența Artificială face cumpărături în locul tău. Giganții tech pariază pe un viitor cu agenți A.I. în e-commerce
  • Google a prezentat recent A.I. Mode care e folosit și la shopping.
  • Utilizatorul încarcă o fotografie, agentul A.I. caută articole vestimentare.
  • Și alte companii precum OpenAI, Amazon sau Visa pariază pe agenții A.I.

De ce sǎ te chinui cu shopping-ul când poți trimite A.I.-ul în locul tǎu? Îl poți pune și să caute super-oferte. Giganții din tech s-au pus de acord – viitorul este al asistenților digitali pe care îi trimiți să-ți facă treaba.

În special când vine vorba de shopping – agenții A.I. cunosc preferințele cumpărătorilor, permit probarea virtuală a hainelor și caută cele mai bune oferte. Pot chiar și să plaseze comenzi dacă le permite utilizatorul.

Ultimul exemplu este A.I. Mode la Google – permite utilizatorului să încarce o fotografie și apoi poate să combine acea poză cu orice articol vestimentar găsit online și să-i prezinte cum ar arăta în acel produs. Utilizatorul setează o limită pentru preț, iar agentul A.I. caută oferte în spațiul online și trimite notificare atunci când a găsit ce trebuia – tot ce mai trebuie să facă utilizatorul este să finalizeze achiziția.

Google nu este singura companie care pariază pe A.I. în lumea shopping-ului. ChatGPT de la OpenAI are o nouă funcție care poate sugera produse și care trimite la recenzii și către diferite magazine. Din Perplexity poți face achiziții fără să ieși de pe platformă. Amazon are și ea un asistent numit Rufus care poate face cumpărături pentru utilizator. Și nu doar pe platforma sa. Iar platformele pentru plăți Visa și Mastercard au implementat sisteme care să permită tranzacțiile realizate de agenții A.I.

Dacă giganții tech se gândesc la e-commerce cu Inteligența Artificială, nu mai au timp și de luna Pride. Dacă în anii precedenți era o oportunitate uriașă de marketing pentru branduri care își adaptau oferta corespunzător, revenirea lui Donald Trump la Casa Albă a schimbat datele problemei.

39% dintre companii vor reduce implicarea publică în luna Pride, inclusiv sponsorizarea evenimentelor, scrie CNN. Practic, singura susținere pentru comunitatea LGBTQ+, chiar și în luna Pride, este doar în interiorul companiilor, pentru angații care fac parte din comunitate.