- Florile, evantaiele, hainele au fost, în istorie, limbaje secrete ale iubirii.
- În epoca victoriană, aranjamentele florale erau scrisori de dragoste.
- Evantaiele au fost și ele metode de comunicare romantică.
Aruncatul de priviri, flori, mesaje… Sunt câteva dintre metodele prin care flirtăm, prin care ne exprimăm afecțiunea. Dar, în epoca modernă, online, cât mai e flirt, și cât e algoritm?
De-a lungul istoriei, oamenii au găsit mereu limbaje mai mult sau mai puțin subtile ca să-și exprime iubirea, arată o analiză BBC. În epoca victoriană, de exemplu, limbajul florilor, cunoscut sub numele de floriografie, a permis îndrăgostiților să comunice mesaje secrete prin alegerea și aranjarea florilor.
Fiecare floare și culoare avea o semnificație specifică. Această formă de comunicare era esențială într-o societate puritană, în care exprimarea directă a emoțiilor era adesea descurajată.
TOP ARTICOLE
- Google crește creativitatea individuală, dar reduce soluțiile noi. Cum schimbă internetul modul de gândire
- Trump a amânat introducerea tarifelor de import până pe 1 august: „Bani mulți vor începe să intre pe 1 august”
- Prințul Emmanuel al Belgiei a dezvăluit că are o carieră secretă. Cu ce se ocupă moștenitorul Casei Regale
Alte forme de exprimare non-verbală, cum ar fi gesturile discrete, contactul vizual și modul de a purta anumite accesorii, au fost și sunt utilizate pentru a semnala interesul romantic. În urmă cu două secole, de exemplu, evantaiele doamnelor erau adevărate chaturi romantice.
În epoca online însă, limbajul secret al iubirii s-a adaptat, iar limbajul secret al iubirii face apel acum la emoticoane. Astfel, emoji-urile pot fi considerate o continuare modernă a floriografiei pentru că sunt cele care permit exprimarea subtilă a emoțiilor și intențiilor în comunicarea digitală.
Un sondaj recent arată că românii sunt cei mai tradiționali europeni când vine vorba de viața lor romantică. Doar 33% dintre români folosesc aplicații de dating și cei mai mulți intre ei ies la întâlniri cu gândul la angajamente pe termen lung. Comparativ, peste 50% dintre britanici și americani folosesc aplicații de dating.
Partenerii noștri