- Florile, evantaiele, hainele au fost, în istorie, limbaje secrete ale iubirii.
- În epoca victoriană, aranjamentele florale erau scrisori de dragoste.
- Evantaiele au fost și ele metode de comunicare romantică.
Aruncatul de priviri, flori, mesaje… Sunt câteva dintre metodele prin care flirtăm, prin care ne exprimăm afecțiunea. Dar, în epoca modernă, online, cât mai e flirt, și cât e algoritm?
De-a lungul istoriei, oamenii au găsit mereu limbaje mai mult sau mai puțin subtile ca să-și exprime iubirea, arată o analiză BBC. În epoca victoriană, de exemplu, limbajul florilor, cunoscut sub numele de floriografie, a permis îndrăgostiților să comunice mesaje secrete prin alegerea și aranjarea florilor.
Fiecare floare și culoare avea o semnificație specifică. Această formă de comunicare era esențială într-o societate puritană, în care exprimarea directă a emoțiilor era adesea descurajată.
TOP ARTICOLE
- Tot mai multe branduri mari adoptă campanii anti‑Inteligență Artificială. Heineken și Aerie sunt cele mai recente care s-au alăturat curentului
- Tinerii sub 27 de ani nu mai vor filme cu scene sexuale sau drame. Ce conținut consumă cel mai des Generația Z
- Microdramele din China cuceresc acum publicul din SUA. Episoadele de 2 minute fac mai multe vizualizări ca HBO Max
Alte forme de exprimare non-verbală, cum ar fi gesturile discrete, contactul vizual și modul de a purta anumite accesorii, au fost și sunt utilizate pentru a semnala interesul romantic. În urmă cu două secole, de exemplu, evantaiele doamnelor erau adevărate chaturi romantice.
În epoca online însă, limbajul secret al iubirii s-a adaptat, iar limbajul secret al iubirii face apel acum la emoticoane. Astfel, emoji-urile pot fi considerate o continuare modernă a floriografiei pentru că sunt cele care permit exprimarea subtilă a emoțiilor și intențiilor în comunicarea digitală.
Un sondaj recent arată că românii sunt cei mai tradiționali europeni când vine vorba de viața lor romantică. Doar 33% dintre români folosesc aplicații de dating și cei mai mulți intre ei ies la întâlniri cu gândul la angajamente pe termen lung. Comparativ, peste 50% dintre britanici și americani folosesc aplicații de dating.
Partenerii noștri


