- Nemții au vândut și cu 10% mai puțină bere anul trecut față de 2023.
- Vânzările polonezilor au scăzut cu 7%.
- Pandemia și inflația au afectat consumul de bere.
Berea e pe cale de dispariție în Europa și de vină sunt inflația, taxele și pandemia. Nemții, cei mai mari producători de bere din Europa, au vândut la ei în țară cu 4% mai puțin anul trecut decât în 2022, au trimis în UE cu 6% mai puțină bere și în afara Uniunii cu 10% puțină. Nemții au renunțat la bere încă din timpul pandemiei, când au început să caute ajutor ca să își trateze dependența de alcool.
Polonia, a treia cea mai mare țară producătoare de bere, a vândut anul trecut cu 400 de milioane de sticle și doze mai puțin decât în 2022. Producătorii au încercat să vină cu produse noi și cu oferte, dar chiar și așa vânzările lor au scăzut cu 7%. Noroc cu berea fară alcool, care a avut un an mai bun și a făcut ca pierderile să fie mai mici.
TOP ARTICOLE
- Tot mai multe branduri mari adoptă campanii anti‑Inteligență Artificială. Heineken și Aerie sunt cele mai recente care s-au alăturat curentului
- Tinerii sub 27 de ani nu mai vor filme cu scene sexuale sau drame. Ce conținut consumă cel mai des Generația Z
- Microdramele din China cuceresc acum publicul din SUA. Episoadele de 2 minute fac mai multe vizualizări ca HBO Max
Pandemia și inflația a lovit la fel de tare și în pub-uri și restaurante, care au vândut anul trecut cu 17% mai puțină bere la draft decât în 2019. Ca să se salveze, au încercat să vândă mai multă bere la doză, pentru că e mai ieftina, dar nici așa nu au reușit aducă berea înapoi la viață.
Citește și:
- STUDIU. Fumatul ar putea fi mai dăunător decât ai crezut. Cum te afectează chiar și după ce te lași de acest viciu?
- Rusia dezvoltă o armă nucleară spațială. Avertismentul serviciilor de informații americane
- Grecia legalizează căsătoria între persoane de același sex
Partenerii noștri
 
                                    

