- Consiliul a avertizat că fake news-ul slăbește democrația din interior.
- CNA a propus finanțare dedicată pentru alfabetizare media.
- Consiliul cere programe media pentru copii, profesori și funcționari.
Guvernul e urecheat și de CNA – dacă nu știi să recunoști un fake, ești vulnerabil! Au găsit și antidotul: educația media. Consiliul Național al Audiovizualului îi cere oficial președintelui Nicușor Dan ca educația media să fie tratată ca prioritate strategică în apărarea țării. Nu mai e de glumă, spune CNA-ul – fake news-ul, propaganda digitală și atacurile informaționale subminează coeziunea socială și democrația. Instituția cere finanțare, politici coordonate și evaluări clare.
În documentul prezentat la ședința de marți, CNA a invocat concluziile Parchetului General din 2024. România a fost ținta unor campanii hibride în alegeri. Nu ne-au atacat cu tancurile, ci cu fake news, propagandă online și atacuri cibernetice, spune CNA. Daniel David spune și el că educația media va face parte din noua strategie de apărari. Printre propunerile CNA găsim: introducerea educației media în școli, formarea continuă pentru profesori și funcționari, dar și campanii de alfabetizare digitală. CNA cere politici speciale pentru copii și tineri.
TOP ARTICOLE
- Tot mai multe branduri mari adoptă campanii anti‑Inteligență Artificială. Heineken și Aerie sunt cele mai recente care s-au alăturat curentului
- 6 din 10 elevi spun că gândesc mai puțin de când folosesc Inteligența Artificială. 80% folosesc zilnic A.I. pentru școală și teme
- Tinerii sub 27 de ani nu mai vor filme cu scene sexuale sau drame. Ce conținut consumă cel mai des Generația Z
Expuși la propaganda online, tinerii nu vor să lupte. Un sondaj de la Clever Real Estate dezvăluie pesimismul celor din Generația Z – 21% cred că existp riscuri mari să înceapă al Treilea Război Mondial în următorii 5 ani decât să-și cumpere o casă.
Partenerii noștri


