- Un nou studiu analizează cine ar trebui să achite nota de plată.
- Când vine vorba despre ieșiri în oraș, cel care invită plătește.
- Atunci când plătește el, autorul invitației simte bucurie.
- Bucuria este mai mare decât în cazul în care nota este împărțită.
- Atunci când plata integrală afectează bugetul, devine neplăcut.
- Studiul a fost publicat în Psychology and Marketing.
- La cele 3 experimente au participat 2.640 de persoane.
Toți pentru unul, unul pentru toți – fericiți cei ce plătesc nota, că ei văd partea plină a paharului! Un nou studiu rezolvă o dilemă importantă – cine plătește când ieși în oraș cu prietenii, cu colegii de muncă sau cu cunoștințele? Fie că e vorba despre o ieșire în oraș, la cinema sau la un parc distracții. Răspunsul? De cele mai multe ori – cine lansează invitația ar trebui să plătească, spun cercetătorii, scrie The Independent.
Gestionarea plății cu alte persoane poate deveni un stres și să strice atmosfera înainte să înceapă distracția. Astfel, în anumite contexte, plata integrală a unei experiențe îi face pe autor mai fericit, e concluzia unui studiu publicat în Psychology and Marketing.
TOP ARTICOLE
- Iranul vrea să își crească bugetul pentru apărare cu 200%. Generalul Reza Ashtiani: „Putem ține un război de 10 ani”
- Marea Britanie introduce lecții anti-misoginie în programa școlară de educație sexuală
- Generația Z răspunde la telefon, dar nu spun „Bună ziua”. Tinerii spun că este datoria celui care sună să vorbească primul
Există și excepții – atunci când experiența devine mult prea costisitoare, satisfacția dată de a împărtăși un moment cu ceilalți este anulată de aspectul financiar. În plus, plătirea unei experiențe pentru cineva care îți este deja dator reduce satisfacția.
Peste 2.500 de persoane au participat la studiul împărțit în trei experimente. Concluzia – o mare parte din beneficiul unei experiențe e dată de împărtășirea cu alte persoane. Așadar, există un răspuns definitiv la întrebarea: cine plătește? Nu, spun cercetătorii, pentru că depinde cu cine mergi, calitatea conversațiilor și gradul de cunoaștere reciprocă. Cu cât persoanele cu care împărtășești experiența sunt mai apropiate, cu atât fericirea este mai mare când plătești pentru experiența lor.
Partenerii noștri