- Un studiu al Institutului Max Planck analizează impactul lingvistic al ChatGPT.
- Concluzia: oamenii vorbesc și scriu diferit față de acum trei ani.
- Expresiile favorizate de A.I. sunt folosite mai des în prezent.
- Cercetătorii au analizat 280.000 de clipuri educaționale de pe Youtube.
- Nu doar vocabularul, ci și tonul sau structura propozițiilor s-a schimbat.
- Preluarea stilului A.I. a dus la o reducere a autenticității.
ChatGPT a schimbat viața tuturor în doar câțiva ani de la lansare. Și dacă nu viața, măcar .. vocabularul. Un studiu al Institutului Max Planck pentru Dezvoltare Umană trage concluzia: felul în care oamenii vorbesc și scriu s-a schimbat după lansarea ChatGPT – chiar dacă, poate, nu conștientizăm acest lucruri. Cuvinte favorizate de inteligența artificială sunt mai des folosite acum.
Cercetătorii au pus lupa pe Youtube. 280 de mii de videoclipuri educaționale au fost analizate. Concluzia? A.I.-ul începe să lase o amprentă lingvistică. Și nu doar în ceea ce privește vocabularul – tonul, structura și expresivitatea sunt și ele influențate de inteligența artificială.
Rezultatul? Una caldă, alta rece. Deși apare un plus în ceea ce privește corectitudinea exprimării, dispar anumite caracteristici care fac discursul uman – bâlbâielile, expresiile și formulările atipice sunt tot mai rare, ceea ce duce la o reducere a autenticității și a vulnerabilității.
TOP ARTICOLE
- Tot mai multe branduri mari adoptă campanii anti‑Inteligență Artificială. Heineken și Aerie sunt cele mai recente care s-au alăturat curentului
- Tinerii sub 27 de ani nu mai vor filme cu scene sexuale sau drame. Ce conținut consumă cel mai des Generația Z
- 6 din 10 studenți din România spun că știu să-și gestioneze banii bine. Ce domenii atrag cei mai mulți tineri
Nu doar discursul se schimbă pe Youtube, ci și înfățișarea celor care postează. BBC scrie că Youtube a început să folosească Inteligența Artificială pentru a modifica unele clipuri, fără să ceară acordul celui care a postat respectivul clip. Modificările sunt adesea subtile, de la clarificarea unor texturi de pe haine, la schimbarea unor detalii. Rick Beato, un youtuber cu 5 milioane de abonați, spune că fața și părul său au fost modificate și arată de parcă purta machiaj într-un clip postat de acesta.
YouTube a confirmat că testează diverse moduri de implementare a Inteligenței Artificiale. Platforma spune însă că algoritmii de machine learning ajută la reducerea zgomotului de imagine, cresc claritatea clipului și pot să deblureze anumite scene. Creatorii de conținut contestă aceste schimbări deoarece nu le-a fost cerut acordul pentru modificarea clipurilor și nu este clar dacă pe viitor Youtube va solicita permisiunea.
Partenerii noștri


