- Costurile mari taie elanul mașinilor electrice premium.
- Software-ul instabil și revânzarea ieftină blochează piața de electrice.
- Mercedes păstrează modelele clasice și mizează pe hibrizi.
Li s-a cam descărcat bateria! Mașinile electrice de lux frânează serios în vânzări – bogații nu sunt deloc convinși să renunțe la motoarele clasice iar producătorii se plâng de costuri de producție prea ridicate.
Potențialii clienți se plâng de infrastructura deficitară a stațiilor de încărcare, de problemele și instabilitatea software-ului dar și de valoarea mică pe care electricele de lux o au la revânzare.
Cine-și permite, preferă sunetul unui motor clasic, comoditatea și lipsa bătăilor de cap pe care mașinile electrice, aflate încă la început de drum, le-ar putea da. Iar cine nu-și permite să rămână pe benzină, caută de obicei o ofertă bună la electrice Made in China, profitând atât de subvențiile oferite de statul chinez cât și de programele de tip Rabla Verde, care mai scad între 4 și până la 10 mii de euro din prețul de listă.
TOP ARTICOLE
- Tot mai multe branduri mari adoptă campanii anti‑Inteligență Artificială. Heineken și Aerie sunt cele mai recente care s-au alăturat curentului
- Tinerii sub 27 de ani nu mai vor filme cu scene sexuale sau drame. Ce conținut consumă cel mai des Generația Z
- 6 din 10 studenți din România spun că știu să-și gestioneze banii bine. Ce domenii atrag cei mai mulți tineri
Încurajați și de relaxarea reglementărilor guvernelor privind renunțarea totală la combustibilii fosili, mai mulți producători își amână sau chiar anulează planurile de trecere a gamei pe full electric. Porsche au anunțat că renunță la ideea lansării unui SUV Cayenne exclusiv electric, cum au făcut în cazul fratelui mai mic Macan, dar și la trecerea modelelor Cayman și Boxster doar pe electric.
La fel ca Mercedes, vor prelungi viața modelelor pe combustie și vor miza mai mult pe modele hibrid, ca să se alinieze totuși normelor europene de poluare.
Partenerii noștri


