- „Barebacking-ul” e noul trend prin care tinerii renunță la telelfon și nu fac nimic.
- Tinerii renunță la căști și telefoane în metrou ca formă de pauză mentală.
- Practica „barebacking” implică naveta fără telefon, muzică, podcast, carte.
- TikTok a popularizat fenomenul „barebacking” în urma unui filmuleț din metrou.
- Psihologii asociază acest trend cu nevoia de autonomie față de job.
- 68% dintre utilizatorii Gen Z verifică telefonul în primele 5 minute de navetă.
- Data Reportal: Gen Z petrece în medie 4 ore și 15 minute pe zi pe telefon.
Fără căști, scroll sau notificări! Tinerii dau shut down la haos atunci când sunt în autobuz. Se uită la nimic, dar simt tot! Fenomenul poartă un nume care sună mai mult a avertisment parental decât a trend: „barebacking”.
E noul obicei al tinerilor profesioniști care stau în metrou cu privirea în față, nu în telefon. Uneori chiar și în ochii altora. TikTok a popularizat fenomenul după ce un clip despre navetă fără telefon a strâns sute de mii de vizualizări.
TOP ARTICOLE
- Tot mai multe branduri mari adoptă campanii anti‑Inteligență Artificială. Heineken și Aerie sunt cele mai recente care s-au alăturat curentului
- Tinerii sub 27 de ani nu mai vor filme cu scene sexuale sau drame. Ce conținut consumă cel mai des Generația Z
- Microdramele din China cuceresc acum publicul din SUA. Episoadele de 2 minute fac mai multe vizualizări ca HBO Max
Un psiholog american spune că asta poate fi o revoltă tăcută împotriva politicilor de întoarcere la birou. Naveta devine o zonă-tampon, un „nu mă atingeti încă” între casă și muncă. Timp în care nu citești mailuri, nu te conectezi, nu răspunzi. Doar exiști.
Alți specialiști zic că acest protest silențios e modul noii generații de a se opune obsesiei pentru productivitate. „Dacă tot trebuie să se întoarcă la birou, măcar să meargă acolo cu un gram de autonomie” – explică ei.
Partenerii noștri


