- Companiile occidentale publică anunțuri pentru „ghost jobs”.
- „Ghost jobs” sunt anunțurile pentru joburi care nu există.
- Companiile fie testează piața, fie au job-uri blocate.
- Managerii pot folosi „ghost jobs” să pună presiune pe angajați.
- Pentru candidați, „ghost jobs” sunt motiv de frustrare.
- Cea mai căutată meserie în România, în 2025, a fost cea de șofer.
Sunt companii occidentale care lucrează ca guvernul romaniei. Anunță sau taie joburi care nu există. Unele firme testează piața muncii și nivelul salariilor prin aceste anunțuri.
Anunțurile fantomă permit colectarea de CV-uri
În America, Marea Britanie și Germania, până la 22% dintre anunțurile de angajare sunt pentru joburi care nu există. Se numesc „ghost jobs” și companiile apelează la ele din mai multe motive. Fie vor să strângă CV-uri pentru mnai târziu, fie testează piața, să vadă ce candidați există, ce salarii cer, fie au un job care există pe hârtie, dar ocuparea lui este blocată, fie pentru colectare de date.
TOP ARTICOLE
- ȘTIU, 5 decembrie, ora 20:00, cu Mădălin Mihai și Tamara Ceaicovschi. Invitat: Mirela Pascu, fondator ThinkUP Marketing
- O polițistă din Marea Britanie a fost concediată pentru comportament indecent. Femeia și-a pipăit doi colegi și a vrut să o sărute pe o alta
- STUDIU. Bărbații inteligenți sunt mai puțin toxici în relații
Unii manageri publică astfel de anunțuri ca să pună presiune pe angajați sau ca să demonstreze șefilor că au nevoie de mai mulți oameni.
Pentru candidați, „ghost job-urile” sunt motiv de frustrare și scădere a încrederii în sine. La noi nu e „ghost job”, cel mai căutat job al anului 2025 a fost cel de șofer, în special şofer categoria B, şofer de distribuţie şi şofer de tir.
Partenerii noștri


