- Un raport al AI Security Institute vorbește despre persuasivitatea modelelor A.I.
- În doar 10 minute, modelele AI pot să convingă o persoană să-și schimbe votul.
- GPT 4o și GPT4.5 sunt cu 50% mai persuasive decât mesajele statice.
- Modelele de la OpenAI, Meta, xAI sau Alibaba sunt antrenate special.
- A.I.-ul știe să personalizeze mesajele pe baza datelor demografice.
Vorba e – Eu cu cine votez?! În doar 10 minute, inteligența articială te face să pui ștampila în altă parte. Cercetătorii de la AI Security Institute împreună cu universități de top precum Oxford și MIT vin cu concluzia – modelele A.I. sunt capabile să-i facă pe oameni să-și schimbe culoarea politică. În doar câteva minute.
Iar mesajul rămâne bine întipărit în mintea oamenilor – mai bine de o treime dintre participanții care și-au schimbat opinia o păstrau și după o lună.
TOP ARTICOLE
- Tot mai multe branduri mari adoptă campanii anti‑Inteligență Artificială. Heineken și Aerie sunt cele mai recente care s-au alăturat curentului
- Tinerii sub 27 de ani nu mai vor filme cu scene sexuale sau drame. Ce conținut consumă cel mai des Generația Z
- 6 din 10 studenți din România spun că știu să-și gestioneze banii bine. Ce domenii atrag cei mai mulți tineri
Studiu spune că modelele de la OpenAI, Meta, xAI sau Alibaba au fost antrenate cu tehnici care le fac ideale în arta persuasiunii. Mai exact – prin personalizarea mesajelor pe baza datelor demografice sau a opiniilor utilizatorului.
With great power comes great responsability. Raportul cercetătorilor subliniază riscul mare ca această capacitate a modelelor A.I. de persuasiune să fie folosită într-un mod negativ – fie pentru a promova ideologii radicale, fie pentru a genera instabilitate geopolitică. Asta în condițiile în care și alte cercetări au demonstrat abilitatea A.I.-ului de a convinge utilizatorii să creadă răspunsuri incorecte sau informații false. Lucru care amplifică riscul de manipulare și dezinformare.
Partenerii noștri


