- 8 din 10 studenți din România își țin economiile în aplicații de e-banking.
- 86% dintre studenți recunosc o știre falsă când o citesc.
- Peste 80% știu cum arată o tentativă de fraudă online.
Viața bate filmul… în universitățile din România. Studenții caută inspirație de la Gandalf și Jack Sparrow – așa decid cum să se comporte la cursuri.
Studenții români știu mai bine ca oricând cum să aibă grijă de bani. 6 din 10 spun că sunt bine informați financiar, iar 8 din 10 își țin banii în aplicații de e-banking și verifică totul direct de pe telefon. Nu-i păcălești ușor – 86% pot să recunoască o știre falsă, iar puțini peste 80% știu cum arată o tentativă de fraudă online, potrivit unui studiu numit „Student în România-Tânăr în România” realizat în cadrul programului Mindcraft Academy.
Când vine vorba de frici, schimbarea regimului politic e cea mai mare teamă pentru aproape 60% dintre ei. De asemenea, faptul că ar putea izbucnei un război sau că prinde rădăcini extremismul sunt motive de îngrijorare pt 40%, respectiv 37%. Sărăcia, singurătatea, boala sau șomajul sunt următoarele pe listă.
TOP ARTICOLE
- Tot mai multe branduri mari adoptă campanii anti‑Inteligență Artificială. Heineken și Aerie sunt cele mai recente care s-au alăturat curentului
- 6 din 10 elevi spun că gândesc mai puțin de când folosesc Inteligența Artificială. 80% folosesc zilnic A.I. pentru școală și teme
- 6 din 10 studenți din România spun că știu să-și gestioneze banii bine. Ce domenii atrag cei mai mulți tineri
În loc să viseze la cariere clasice, tinerii vor control și independență. Le place ideea de antreprenoriat sau joburi în IT, iar 85% dintre ei spun clar că vor mai multă educație financiară în școală – nu teorie, ci chestii utile în viața reală.
Când vine vorba de modele, nu se uită la influenceri. Studiul i-a împărțit în patru personaje: 37% vor să fie ca Gandalf, cu capul pe umeri și suflet mare, 27% se văd Scarlett O’Hara – vor faimă. 26% ca Hermione, echilibrați și practici, dar există și tineri care se consideră Jack Sparrow – 12% nu știu încă ce vor, dar care rămân atenți la tot ce mișcă.
Partenerii noștri


