- Printre lecții: contact vizual, poziția ecusonului și cum să comunici.
- Antrenorii sunt chemați când HR-ul „nu vrea să pară părintele firmei”.
- Exemple reale: angajați care nu se spală sau nu-și schimbă hainele.
Mai nou, în Silicon Valley, soft skills înseamnă și să știi să pui ecusonul în partea dreaptă. Companiile tech din Silicon Valley au găsit soluția pentru „problema” generației Z: angajează antrenori de bune maniere ca să-i învețe pe tinerii angajați cum să se comporte la birou.
De la igienă personală la ținuta de muncă și până la cum să formulezi un mesaj pe Slack, toate intră în programul de reeducare corporatistă. Rosalinda Randall, o antrenoare de bune maniere din San Francisco, spune că cererile pentru atelierele ei au crescut cu peste 50% în ultimele două luni.
Companiile o plătesc cu până la 2.500 de dolari pentru un workshop de 90 de minute. Iar lecțiile nu sunt deloc complicate: nu te așeza cu picioarele pe masă, nu veni la birou în trening și spală-te și schimbă-ți tricoul măcar o dată pe săptămână.
TOP ARTICOLE
- Iranul vrea să își crească bugetul pentru apărare cu 200%. Generalul Reza Ashtiani: „Putem ține un război de 10 ani”
- Generația Z răspunde la telefon, dar nu spun „Bună ziua”. Tinerii spun că este datoria celui care sună să vorbească primul
- Marea Britanie introduce lecții anti-misoginie în programa școlară de educație sexuală
Pe lista de „probleme” mai sunt și ținutele feminine considerate neadecvate, lipsa de respect față de superiori sau lipsa totală a abilităților de comunicare în mediul digital.
Companiile încearcă să evite rolul de „părinte” și preferă să plătească scump pe cineva care să facă educație în locul lor. Dar nu toată lumea e convinsă că e vina generației Z. Generațiile anterioare aveau și ele reputații discutabile – între un blazer bine călcat, fiecare epocă are… eticheta ei.
Partenerii noștri