
- Creșterea consumului în România a fost de 7,1% anul trecut.
- În 2023, creșterea consumului a fost de 11,1%.
- Cea mai mare parte a cheltuielilor au fost în supermarketuri.
Bruxelles, we have a problem! Consumul încetinește în România, iar pentru o economie bazată majoritar pe consum, nu e o veste bună pentru buget.
Anul trecut, românii au cheltuit 40 de miliarde de euro în marile rețele de retail, o creștere de 7,1% față de anul precedent, însă mai mică față de avansul de 11,1% din 2023. Cea mai mare parte a cheltuielilor, 60%, a fost în supermarketuri și hipermarketuri, dar creșterea a fost sub rata inflației. Cele mai mari creșteri la consum au fost la cosmetice, tutun, mâncare pentru animale, sau articole pentru casă.
TOP ARTICOLE
- Ministerul Sănătății din Franța pregătește spitalele de război. Estimările prevăd între 10.000 și 50.000 de pacienți
- Taco Bell testează A.I. vocal în peste 500 de drive-through-uri. Până acum, clienții se plâng de erori și timpi de așteptare
- WhatsApp lansează Writing Help, un asistent A.I. pentru mesaje. Inteligența Artificială rescrie textele în stil profesional, amuzant sau suportiv
Cele mai mici creșteri au fost la divertisment, articole sportive, sau bricolaj. România a depășit Polonia și Cehia la consumul individual și ajunge la 89% din media Uniunii Europene, iar consumul de produse nealimentare a atins un nivel record. A crescut și puterea de cumpărare, la 80% din media Uniunii Europene, iar la cheltuielile pentru îmbrăcăminte și încălțăminte România a depășit unele țări din Vest.
Vestea bună este că mulți români spun că nu mai cumpără la fel de multe accesorii de modă și electronice ca să economisească și preferă produse de calitate, dar și branduri locale.
Partenerii noștri