
- Creșterea consumului în România a fost de 7,1% anul trecut.
- În 2023, creșterea consumului a fost de 11,1%.
- Cea mai mare parte a cheltuielilor au fost în supermarketuri.
Bruxelles, we have a problem! Consumul încetinește în România, iar pentru o economie bazată majoritar pe consum, nu e o veste bună pentru buget.
Anul trecut, românii au cheltuit 40 de miliarde de euro în marile rețele de retail, o creștere de 7,1% față de anul precedent, însă mai mică față de avansul de 11,1% din 2023. Cea mai mare parte a cheltuielilor, 60%, a fost în supermarketuri și hipermarketuri, dar creșterea a fost sub rata inflației. Cele mai mari creșteri la consum au fost la cosmetice, tutun, mâncare pentru animale, sau articole pentru casă.
TOP ARTICOLE
- Iranul vrea să își crească bugetul pentru apărare cu 200%. Generalul Reza Ashtiani: „Putem ține un război de 10 ani”
- Generația Z răspunde la telefon, dar nu spun „Bună ziua”. Tinerii spun că este datoria celui care sună să vorbească primul
- Marea Britanie introduce lecții anti-misoginie în programa școlară de educație sexuală
Cele mai mici creșteri au fost la divertisment, articole sportive, sau bricolaj. România a depășit Polonia și Cehia la consumul individual și ajunge la 89% din media Uniunii Europene, iar consumul de produse nealimentare a atins un nivel record. A crescut și puterea de cumpărare, la 80% din media Uniunii Europene, iar la cheltuielile pentru îmbrăcăminte și încălțăminte România a depășit unele țări din Vest.
Vestea bună este că mulți români spun că nu mai cumpără la fel de multe accesorii de modă și electronice ca să economisească și preferă produse de calitate, dar și branduri locale.
Partenerii noștri