- Uber a folosit algoritmi care au dus la majorarea tarifelor pentru clienți.
- Plățile către șoferii Uber au scăzut și ele.
- În SUA, Uber și-a mărit rata de comision de la 32% la 42%.
- Șoferii de Uber câștigă mult mai puțin din cauza tarifelor dinamice.
Uber a folosit algoritmi opaci pentru a crește semnificativ profiturile, în detrimentul șoferilor și pasagerilor. Un studiu care analizează milioane de curse Uber din Statele Unite a identificat o practică de „discriminare algoritmică a prețurilor”, prin care tarifele pentru pasageri au fost majorate, iar plățile către șoferi au fost reduse, fără transparență. E concluzia unui nou studiu realizat de Columbia Business School.
Autorii cercetării spun că Uber utilizează cunoștințele despre comportamentul utilizatorilor pentru a determina cine este dispus să plătească mai mult sau să accepte mai puțin, sporindu-și astfel profiturile. Nu doar clienții Uber pird, ci și șoferii.
TOP ARTICOLE
- Noile planuri-cadru de liceu schimbă examenul de Bacalaureat din 2030. Care sunt noile probe pe care le vor susține elevii
- Adrian Sârbu: Partidul e câștigător de când îl știu. Și-n alegeri și-n afaceri
- Xi Jinping vrea ordine chiar și la cină. Funcționarii chinezi nu mai pot ieși împreună în grupuri mai mari de trei. Oficiali chinezi au murit în urma consumului excesiv de alcool
În Marea Britanie, șoferii de Uber câștigă semnificativ mai puțin pe oră din cauza tarifelor dinamice, în timp ce compania încasează mai mult. În 2022, Uber lua 32% din tariful plătit de client. În 2024, ponderea a ajuns la peste 42%, iar pe unele curse la peste 50%.
Partenerii noștri