Inteligența Artificială trebuie antrenată cu filozofie pentru a lua decizii bune, spun cercetătorii MIT

Inteligența Artificială trebuie antrenată cu filozofie pentru a lua decizii bune, spun cercetătorii MIT
  • MIT: A.I. trebuie să învețe filosofia companiilor.
  • A.I.-ul devine util doar dacă este instruit cu valori și principii etice.
  • Chatboții antrenați cu filosofie construiesc relații bune cu clienții.
  • Un A.I. educat cu reguli morale poate gestiona singur situații neprevăzute.
  • Filosofia de business ajută A.I.-ul să ofere servicii personalizate.
  • Chatboții antrenați cu valori etice pot crește loialitatea clienților.
  • Inteligența artificială ia decizii complexe dacă are principii clare.

Cercetătorii de la MIT vor să ducem inteligența artificială la școală – e mai bine să o învățăm filosofie decât să o punem ne analizeze datele dintr-un Excel. Asta nu înseamnă neapărat că trebuie să punem inteligența artificială să citească din Aristotel și Kant.

Un studiu făcut de doi profesori de la MIT arată că e mai important să antrenezi inteligența artificială cu filosofia unei companii decât cu seturi de date. Cei doi profesori spun că doar așa un chatbot poate ajunge să ofere fix serviciile pe care și le dorește o companie.

Programatorii ar trebui să instruiască inteligența artificială cu filosofia unei companii în ceea ce privește relațiile cu clienții și cu orice fel de partener, la pachet cu reguli de etică. Seturile de date despre companie pot ajunge la inteligența artificială doar după ce aceasta a înțeles cum trebuie să se comporte.

Un chatbot antrenat în felul acesta va ajunge să mențină și să construiască relații noi cu furnizorii de produse sau să refacă stocurile unei companii luând în calcul și satisfacția clienților sau percepția brandului pe piață.

Același chatbot va putea să facă și campanii de marketing pe termen lung, mai complexe, care nu au ca scop final doar să aducă un număr mare de click-uri pe un site. Cercetătorii de la MIT promit că ultimul pas e acela în care inteligența artificială va ajunge să ia singură decizii, chiar și în cazul problemelor cu care nu s-a mai întâlnit.