 
        
    - Lansată în 2021, ciocolata Dubai a devenit virală la finalul lui 2023.
- Și cerea pentru matcha, ceaiul japonez, pune presiune pe producători.
- Mactha-ul japonez ar putea fi înlocuit de variante mai ieftine din China.
Trendurile culinare dau economia mondială peste cap. Ciocolata Dubai, de exemplu, a dus în doar câțiva ani la o penurie mondială de fistic. Lansată în 2021, ciocolata Dubai – un produs cu cremă de fistic, kataifi și tahini învelite în ciocolată cu lapte – a devenit virală pe TikTok la sfârșitul anului 2023. În scurt timp, cererea a crescut atât de mult încât a provocat o urcare rapidă a prețurilor și a afectat aprovizionarea mondială.
Producția limitată, mai ales în SUA și Iran, a fost insuficientă pentru a face față cererii, iar alte companii au început să limiteze vânzările produselor inspirate de acest trend.
Un alt produs afectat de cererea virală este matcha, ceaiul verde japonez pudră, care a devenit extrem de popular în Occident. Producția a crescut de aproape trei ori în ultimul deceniu, însă cererea continuă să depășească oferta. 
TOP ARTICOLE
- Tot mai multe branduri mari adoptă campanii anti‑Inteligență Artificială. Heineken și Aerie sunt cele mai recente care s-au alăturat curentului
- Tinerii sub 27 de ani nu mai vor filme cu scene sexuale sau drame. Ce conținut consumă cel mai des Generația Z
- Microdramele din China cuceresc acum publicul din SUA. Episoadele de 2 minute fac mai multe vizualizări ca HBO Max
Micile comunități japoneze specializate în cultivarea și procesarea matcha-ului sunt suprasolicitate. Astfel, matcha-ul autentic riscă să fie înlocuit cu produse mai ieftine și de calitate inferioară din China. â
Și cu avocado s-a întâmplat la fel. În 2015, avocado a devenit un simbol al brunch-ului Instagram, ceea ce a dus la o penurie globală, prețuri exorbitante și chiar furturi în masă în țări producătoare.
Partenerii noștri
 
                                    

