- Majoritatea angajaților se plâng că au fost concediați cu motive generice.
- Pe piața muncii, anul trecut, puterea a trecut de partea angajaților.
- Google, Amazon și alți jucători importanți continuă concedierile.
M-ai concediat? Te-am filmat! Un nou trend face valuri online: angajații își filmează concedierea și urcă filmele pe TikTok, Instagram sau X, fostul Twitter. Pentru că, odată cu munca de acasă, vine și concedierea de acasă.
Majoritatea angajaților se plâng că au fost concediați cu motive generice, gen „neîndeplinirea criteriilor de performanță”. Unii caută doar solidaritate, o vorbă bună, să simtă că nu sunt singuri în acele momente. Alții sunt foarte vehemenți și vocali cu privire la angajator.
Trendul reflectă peisajul actual al pieței muncii, unde a apărut o schimbare de putere favorabilă angajaților, în special în ultimul an, dar și disponibilizările în masă din tehnologie.
Google, Amazon și alți jucători importanți au continuat concedierile începute anul trecut și în noul an. Experții pun asta pe seama noilor tehnologii, ca Inteligența Artificială, care implică mai puțin personal uman.
TOP ARTICOLE
- Tot mai multe branduri mari adoptă campanii anti‑Inteligență Artificială. Heineken și Aerie sunt cele mai recente care s-au alăturat curentului
- Tinerii sub 27 de ani nu mai vor filme cu scene sexuale sau drame. Ce conținut consumă cel mai des Generația Z
- Microdramele din China cuceresc acum publicul din SUA. Episoadele de 2 minute fac mai multe vizualizări ca HBO Max
Însă, spun ei, chiar dacă o concediere filmată îți aduce niște vizualizări în plus în social media, îți pune în pericol relația cu viitorii angajatori.
Citește și
- Jocurile video pot cauza pierderea permanentă a auzului. Ce spun cercetătorii despre excesul de zgomot
- Ministrul german al Apărării: „Putin ar putea ataca NATO într-o perioadă de cinci până la opt ani”
- Polițele RCA vor putea fi plătite în rate. Ele pot fi suspendate dacă vehiculul nu este utilizat
Partenerii noștri
 
                                    


