- 8 din 10 studenți din România își țin economiile în aplicații de e-banking.
- 86% dintre studenți recunosc o știre falsă când o citesc.
- Peste 80% știu cum arată o tentativă de fraudă online.
Viața bate filmul… în universitățile din România. Studenții caută inspirație de la Gandalf și Jack Sparrow – așa decid cum să se comporte la cursuri.
Studenții români știu mai bine ca oricând cum să aibă grijă de bani. 6 din 10 spun că sunt bine informați financiar, iar 8 din 10 își țin banii în aplicații de e-banking și verifică totul direct de pe telefon. Nu-i păcălești ușor – 86% pot să recunoască o știre falsă, iar puțini peste 80% știu cum arată o tentativă de fraudă online, potrivit unui studiu numit „Student în România-Tânăr în România” realizat în cadrul programului Mindcraft Academy.
Când vine vorba de frici, schimbarea regimului politic e cea mai mare teamă pentru aproape 60% dintre ei. De asemenea, faptul că ar putea izbucnei un război sau că prinde rădăcini extremismul sunt motive de îngrijorare pt 40%, respectiv 37%. Sărăcia, singurătatea, boala sau șomajul sunt următoarele pe listă.
TOP ARTICOLE
- Tot mai multe branduri mari adoptă campanii anti‑Inteligență Artificială. Heineken și Aerie sunt cele mai recente care s-au alăturat curentului
- 6 din 10 elevi spun că gândesc mai puțin de când folosesc Inteligența Artificială. 80% folosesc zilnic A.I. pentru școală și teme
- Tinerii sub 27 de ani nu mai vor filme cu scene sexuale sau drame. Ce conținut consumă cel mai des Generația Z
În loc să viseze la cariere clasice, tinerii vor control și independență. Le place ideea de antreprenoriat sau joburi în IT, iar 85% dintre ei spun clar că vor mai multă educație financiară în școală – nu teorie, ci chestii utile în viața reală.
Când vine vorba de modele, nu se uită la influenceri. Studiul i-a împărțit în patru personaje: 37% vor să fie ca Gandalf, cu capul pe umeri și suflet mare, 27% se văd Scarlett O’Hara – vor faimă. 26% ca Hermione, echilibrați și practici, dar există și tineri care se consideră Jack Sparrow – 12% nu știu încă ce vor, dar care rămân atenți la tot ce mișcă.
Partenerii noștri


